MPD 232

Nowe Pady Akai MPD

Akai Professional wypuszcza na rynek zaktualizowaną serię MPD.
Wszystkie modele posiadają pady, które mają być bardzo czułe i swoją nazwą nawiązują do serii samplerów MPC: Thick Fat MPC – ich główną cechą ma być precyzja. Jeśli te pady przypominają działanie tych z serii MPK to nie będę narzekał, bo wolę je od topornych padów w niektórych modelach MPC. Po wyglądzie wnioskuję, że jedyne co je łączy z serią MPC to nazwa. Legenda MPC jest wciąż żywa wśród beatmakerów i Akai stara się to wykorzystać jak tylko może.
Pierwszy w serii jest MPD 218 – z najmniejszą liczbą możliwości, bez ekranu lcd: 16 podświetlanych na czerwono padów (velocity i aftertouch), 6 gałek obracających się bez ograniczeń i funkcja note repeat dla seryjnego wyzwalania dźwięków. Brakuje tutaj niestety funkcji swing.
Drugi w serii to MPD226 z padami podświetlanymi na kolorowo, wyświetlaczem lcd, 4 faderami i 4 gałami 360 stopni. Do tego funkcja note repeat, swing, tap tempo i full level. Do tego na dole przyciski odpalania sekwencera. Wygląda na solidny zestaw funkcji.
Ostatni w serii to największy MPD 232. Tutaj mamy najwięcej suwaków i encoderów obrotowych. Ma on też 32 krokowy sekwencer, który ułatwi programowanie bębnów. Wyglądają dobrze.

Zasilane przez USB. Ableton Live Lite w zestawie.